lørdag 28. mars 2015

Møte under åpen himmel

Vårt første vekkelsesmøte på kvelden ble uten Thor Ivar, Harry og Marie Rosie. De var fortsatt på reisefot og detaljene rundt dette tror jeg skal unlate og nevne her. Det har nemlig vært noen svært hektiske døgn med mange timer med telefoner, meldinger, besøk på reisebyrå, spinger på flyplasser, kansellering av billetter og utallige skuffelser over fulle fly og busser. Men vi tre som er i India har det fortreffelig og alt går smertefritt.

Vår unge dame (som fortsatt venter på at far og bestefar skal komme) skaper stor oppstandelse med sitt lyse hår og sin lyse hud som stikker fram under den lyse rosa indiske kledningen som hun har skaffet seg. Vi er nesten redde når vi kjører for alle bare stirrer inn i baksetet på bilen vår. Men vår tenåring har kommet raskt inn i det indiske miljøet og ser ut til å kose seg til tross for den store oppmerksomheten hun får.

Jeg våknet i dag med Paulus ord hvor han forteller om en åpen dør for evangeliet, mens han selv har ingen ro siden han venter på Titus sin venn. Slik føler jeg det nemlig når min kjære broder (for ikke å si eldstebroder) og samarbeidspartner igjennom mange år nå fortsatt sitter fast på diverse flyplasser rundt om i verden. Slike møter som i kveld er jo som skapt for Thor Ivar, men selv uten ham så har både jeg og resten av teamet klart oss godt. Vi ser jo nesten ut som en familie selv om ingen av oss er i slekt, men siden de to damene er særdeles lyse i håret og siden jeg også har begynt å lysne der oppe også, så er det ikke så enkelt å forklare disse detaljene til inderne. Som sagt, det er på tide å få ned faren av flere grunner.

Vi sang, vitnet og preket og fikk særdeles gode tilbakemeldinger og vi opplevde også mange sterke ting i ettermøtet når vi ba for mennesker. Som du ser av bildene så er vi alle med i forbønnstjenesten.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar